Neusiedler See 2010

Pátek 30.4. 2010

Vyrazili jsme hned po práci – 14,00 odjezd. Před námi 370 km přes Brno, Bratislavu a pak už na Illmitz. Dorazili jsme ještě dříve, než jsem předpokládal – provoz byl minimální – takže 17,30  už jsme byli u pensionu Panoniahof, sundali kola a vyrazili na krátkou seznamovací jízdu. Hned na kraji Illmitz jsme potkali Ježky – vraceli se z okruhu – jeli totiž už ve čtvrtek a spali tedy v Illmitz o jednu noc více. My jsme pokračovali dále – kolem muzea NP 5 km ve směru na sever, otočka a zpět do Illmitz. Kolem cyklostezky neuvěřitelné množství zvěře – hlavně hus, racků a bažantů. Taky nám přebíhali před koly zajíci. Dorazili jsme zpět k pensionu, ubytovali se a čekali na Fukalky – vyjeli mnohem později. Večer proběhl klasicky, děti si hrály na  dvorku, my nejprve pár pivek a pak ochutnávka Rudiho vín – od Welschriezlingu přes Muscat, Bouvier až k Auslese. Zdálo se nám ale, že má letos nějakou slabší úrodu. Nejvíce chutnal halbtrocken Riezling  a klasika Bouvier.Děti jsme umístikli do společné  ložnice, kromě Berči a Lukáška.  Po 22,00 jsme se přemístili na pokoj, celý večer ukončili roséčkem, Moňa usnula na mém klíně…. Já se ještě šel po půlnoci kouknout, jestli by nešlo ukrást májku, kterou odpoledne rakušáci stavěli, ale byla příliš bytelná…

Sobota 1.5.2010

Hodně těžké ráno, šel jsem se ještě před snídaní  trochu projít, ale moc to nepomohlo. Dostal jsem tedy do sebe kafe a housku a zhruba se 40 minutovým zpožděním proti plánu jsme mohli vyrazit na okruh kolem jezera. Ještě jsme chvilku čekali  na paní domácí, než nám doveze z íčka Gaste karten – kvůli slevám. Pak jsme tedy vyrazili po krásné cyklostezce směr Maďarsko – asi po 5 km první zastávka – pivínko – už nám bylo všem přece jen lépe… Pivo solidní za 2,70. Poté pokračování cyklostezky na hranice a dále k maďarskému Verssailles – zámku Esterházy. Bylo super počasí – stálý vítr do zad, krásná asfaltová cyklostezka – naše děti a Verunka jely samy, Berča a Lukis na tyčích. U zámku nás čekala Monika J. – dojela tam autem, nachystala vozíček a pak pokračovala už s námi. V hezké  hospůdce jsme dali obídek – pivínko Soproni – dobré, polévky (včetně typické maďarské rybí) a ochutnávka pálenek – jabko, hruška, víno, meruňka. Bezkonkurenčně vyhrála hruška, takže ještě jedno kolo a pak už krátká prohlídka zámku a odjezd. Ceny – polévky 350 – 550, pivo 300, půlečka 300. Forint je 10 haléřů, takže ceny v kč/10. Pokračovali jsme tedy dále už v plné sestavě 6 dospělých a 6 dětí. Přes maďarsko pořád pěkná cyklostezka, Děti kromě Verunky  všechny na tyčích, potřebovali jsme trochu nadehnat čas. S krátkými  pauzami jsme se posouvali k Rákosu – posledních asi 8 km už po hlavní silnici – to bylo  slabší. V Rákosu hospoda – sotva jsme do ní usedli, začalo pršet… Dali jsme druhý chod oběda – řízečky a grilované maso – ceny kolem 1200, samozřejmě pivečko a na závěr zmrzlinky po 490. Takže ceny rozumné. Akorát jsme se zasekli u placení, vrchnímu se nechtělo účtovat po rodinách, tak nás nechal, ať si to rozpočítáme sami… Celkem chaos, ale nakonec jsme to nějak dali dohromady… Mezitím přestalo pršet, tak jsme fičeli do kopce přes Rákos, krátká pauzička u římských lomů a pak už sjezd do Rakouska. Jeli jsme na poslední trajekt dne – 17,30 a měli jsme to fakt naknap… Nezdálo se to, ale bylo to přece jen kus a mnozí cyklisti už měli těžký deficit sil… poslední 2 km  z Morbisch k přístavu už jsem všem ujel a letěl hledat přístaviště a pozdržet loďku… Nakonec jsme naštěstí vše stihli – poslední dojeli 17,28… Takže trajekt – ceny za dospělého 6 za dítě 4, s kartou polovina. Hlavně dětem se cesta po jezeře velmi líbila. Po doplutí na východní břeh jsme odpojili všechny děti a zbylých 5 km odjeli všichni po své ose (samozřejmě kromě Kubíka…) Marek se odpojil a  fičel dalších 22 km pro své auto do Maďarska. My ostatní jksme dorazili na pension v pohodě, ale celkem dobití – Souhrn – 22 km všichni sami k zámku, pak 30 na tyčích přes Maďarsko, následně 5 na trajekt a posledních 5 opět bez tyčí domů – celkem 62 km. Verunka celé sama, holky samy 27, Berča a Lukis ještě trochu méně, ale na to, že jezdí na kole asi týden super výkony…  Děti ihned po dojezdu nasskákaly na koloběžky, houpačky atd… Dětská regenerační schopnost je úžasná… Všechny páry měly povinnou procházku pod rozkvetlý šeřík… J. Dorazili jsme bečku, dali nějaké vínko, opět přesun na pokoj -  nicméně síla a elán prvního večera už nám scházel… Takže už před  půlnocí spinkat…. Děti už spaly všechny spolu, proběhlo dokonce kouzlo – Niki usnula na jednom konci postele, ale probudiila se na opačném… Kouzlo se záhy vysvětlilo, v noci se na ně byla podívat Kačka , Niki ležela na zemi a tak ji přesunula na jiné volné místo.

Neděle 2.5.2010

Na to, jak jsme šli brzy spát jsme málem zaspali, nicméně svorně jsme byli všichni rádi, že se neopakuje včerejší ranní kocovina… Marek ještě po snídani lepil duši, kterou stihl cestou pro auto píchnout, pobalili jsme si věci, paní domácí nám nechala jeden pokoj až do večera. Vyrazili jsme tedy opět na kolo – směr See vinkel. Všichni po ose, kromě Berči a Lukiho to zbytek objel tentokrát celé. Jeli jsme po R20 částečně po asfaltu, částečně po šotolině (což někteří nesli nelibě – třeba Teryk) Krásná jezerní krajina, pěkná zákoutí s mnoha ptáky, opět super počásí – polojasno. Uprostřed parku krátká pauza, děti se proběhly, Marek umyl psa, který se před tím vyválel v bahně. Dojeli jsme až do vesničky St.André – 15 km – krásná pláž, spousta restaurací a tisíce dětských průlezek… Dali jsme závěrečné pivko – za chilku musíme řídit – a fast food – hotdogy, hranolky, nugety – ceny 2,80 – 5. Sluníčko, pohoda – živá hudba – několik velmi podnapilých kytaristů… Ani se nám nechtělo pokračovat. Nicméně bylo třeba dojet  zpět k autům… Kousek stejnou cestou a pak zase jinudy, pořád super cyklostezky, děti už mlely z posledního, ale zvládly to. Celkem 29 km. V Panonoahofu rychlá sprcha, dobalit věci a nakoupené vínko, a už jen rozloučení a jízda domů.

Ceny pensionu – dospělý 26 na noc, děti 10.  Souhrn kilometrů – 10+62+29  souhrn pádů – Tery 0, Verunka 1, Niki 2 Luki asi o pár více, Berča moc sama nejazdila, takže ani nevím… J