Lyžování na Stubai

Středa 10.1.2007

Ráno v šest hodin se pro nás domů zastavili Honza s Davidem, nabalili jsme zavazadla do Oktávky (lyže a boty jsem odevzdal už den předtím) a vyrazili jsme směr Brno, Znojmo (tam se Nováci ještě dodatečně pojišťovali...), Hatě, Linz. První větší zastávka byla na motorestu Mondsee (20 km před Salzburkem). Dali jsme si lazaně a pivo (13.-) a fičeli dále. Celá cesta bez problémů, zácpy, hádky, klídek. Pokračovali jsme přes Německo do Innsbrucku a ještě kousek (asi 15km) do údolí Stubaital (vjezd do údolí stojí osobák 2,50). Zhruba v 16,00 jsme dorazili do hotelu Birgit (celkem 820 km), kde jsme vyfasovali apartmán číslo 38. Dá se říct pěkný, poměrně velký, TV, překapávač, atd.

Dali jsme pivo, půlku, pivo, půlku atd a šli jsme do sauny a bazénu. To byla největší přednost hotelu – byli jsme tam vždy sami... Sauna výborná, bazén tak 8x4 metry, plážová lehátka, teplounko, vínko z ledničky... Akorát solárko za peníze, jinak vše zdarma. Později za námi na pokoj přišel Baloš, dali jsme ještě vínko a spát.

Čtvrtek 11.1.2007

Ráno 7,30 snídaně – poměrně bohatý bufet, akorát kafe slabší. Poté už převlíct a 30 km autem do kopce pod lanovku na ledovec. Skipas stál 32.- euro – na ledovci je v největší zimu mimo sezóna a na podzim a na jaře vrcholná sezóna... Celkem je tam 110 km sjezdovek, otevřeno asi 65. Pak už vajíčky na kopečky. Ideální počasí – azuro, dost sněhu, akorát trochu foukalo. Lyžování moc příjemné, akorát tak kolem poledne na mě přišla krizka ze včerejší opičky.... Po poledni zastávka v hospodě – pivo a kafe (celkem pro oba za 10 euro) – hospoda silně masové stravování, lidí jak psů. Pak pokračování lyžování. Svahy hned kolem vajíček byly celkem plné a muldovaté a i když jsou značené jako modré, tak jsou to slušné červené sjezdovky. Modré odpočinkové tam vlastně vůbec nejsou. Nicméně staší poodjet vlevo či vpravo sedačkama a lidí málo a moc hezké svahy. Kolem 15,00 nás nicméně vyhnal silný vítr a taky se zatáhlo. Takže vajíčkem dolů (sjazdovka č.14 dolů byla zavřená). Večer opět sauna, bazén. Pak jsme vyrazili do Felpnes na večeři do pizzerie. My čtyři a pět Balošů. Dali jsme předkrm (12 euro) a nějaké maso (14 euro). Ale bylo rozhodně příjemně. Akorát mladý Baloš stále čelil narážkám na své vegetariánství a abstinentství... Večer ještě vínko s Balošem a spinkat.

Pátek 12.1.2007

Celou noc pršelo a silně foukal vítr (říkala Moňa, já jsem spal...). Ráno pořád úplně hnusně, rozhodně ne na lyžování. Po krátkých dohadech jsme se rozhodli pro výlet do Itálie. Nejprve na doporučení Baloše Bolzano – složitý vjezd do města, centrum celkem bída (večerní pohoda v hospůdkách by byla příjemná, ale....). Rozhodně tam netahat zájezd. Zašli jsme na kafe a capuchino (za 4 osoby účet 7 euro). Popojeli jsme kus zpátky do Brixenu. Moc hezké malebné městečko, kláštery, kostely, úzké uličky. Pěkné i pro zájezd, parkoviště hned u hlavní silnice a 100 metrů od centra. Celý den krásné počasí, teplo a sluníčko. Chtěli jsme skočit na nějaký oběd, ale za všech hospod nás vyhodili, že se vaří až od 15,30... Akorát jsme se pohádali s Honzou a jeli zpět na hotel. Cesta probíhala v mrazivém tichu.... Dokonce jsme ani nedostali večeři, jedl jen Honza s Davidem (my jsme nic neměli sebou – byla nám slíbena polopenze...). Tak jsme dali nějaké vínko a spát s prázdným břichem.

Sobota 13.1.2007

Opět neuvěřitelná změna počasí – vymetené nebe, slunce a skoro bezvětří. Takže rychle posnídat a 30 km do kopce pod ledovec. Opět nákup skipasů a perfektní lyžování v perfektním počasí. Jezdili jsme s Davidem a Moňou, Honza se jen občas přidal. Tentokrát dvě pauzy – před polednem v nejvýše položené hospodě v celém rakousku – 3000 m.n.m – kafe a tatranka a pak odpoledne pivo trochu níže. A tentokrát lyžování až dokud to šlo, 16,15 posledním vajíčkem dolů. Zastavili jsme se v supermarketu koupit nějaké dárečky domů a taky špagety na večeři, abychom zas nebyli o hladu. Večer už bez sauny, jen večeře, vínko a spinkat.

Neděle 14.1.2007

Po snídani jsme pouklízeli a vyrazili domů. Cesta až na meněí incident kolem oběda utekla bez problémů.