Cyklo Dunaj a Rýn 2009

Pátek 3.7.2009

Po práci, asi v 15.00 hodin jsme vyrazili směr Hatě a Dunaj. Po 340 km jsme dojeli k předem vyhlídnutému kempu. Nicméně kvůli zatopeným loukám pro stany je mimo provoz... Poslali nás na severní břeh řeky do Krems, tam jsme dojeli po 20.00. Kemp zarýglovaný, recepce opuštěná... Už to vypadalo, že spíme v autě. Nakonec jsme se ale přece jen "vloupali" dovnitř, dojely i Fukalky s Markem. Postavili jsme stany, nastavili s menšími obtížemi chlazení (menší zástrčka). A strávili příjemný večer s pivínkem... :-) Holkám po vnější straně stanu lezli slimáci - nezvládly to... :-)

Sobota 4.7.2009

Ráno jsme se těsně po 10.00 vykopali z kempu a vyrazili na kolech proti proudu Dunaje směr Melk. Po 8 km první krásná vesnička Durnstein - s hradem, kde věznili krále Richarda Lví srdce. Přes centrum je nutno jít pěšky - davy šedivých rakouských turistů z vyhlídkové lodě... Pak krásná cesta vinicemi a vesničkami, první pivstop asi po 13 km - pivo teplé a bublinkové... :-( Lukášek tak brečel, že si ve finále vyřval dáreček a hrst oříšků od výčepní... Pokračovali jsme v mírném protivětru dále proti proudu. Asi 8 km před Melkem jsme se potkali s Honzou a Danou, pak společná cesta až před Melk na obídek... Následně s plným břichem ještě kousek do kopce a pak už most přes Dunaj na začátku Melku. Cyklostezka Krems Melk po severní straně super - vinice, vesničky, spousta hospůdek. Jižní strana více mimo silnici, ale zato skoro bez možnosti občerstvení... A jeden kopec nad hrad Aggstein. Evidentně byla celá tak před týdnem nesjízdná kvůli záplavám - okolo ní odhrnuté nánosy bahna a dřeva. Marek na posledních 15 km přebral Monice Niku. Tomáš u jedné hospůdky tak zabrzdil, že zasekl řetěz kola mezi špice a přehazovačku, že ji musel vytrhnout až náhodně průchozí Rakušan... Poslední zastávka v Ruhrsdorfu - nějaké vinné slavnosti na náměstí - dali jsme pivko a ochutnali 6 vzorečků místních vín - po pravdě nic moc... :-( Pak už jen most zpět na severní břeh a holky po proudu kousek samy (asi 2 km). Holky ještě večer kroužily na kolech kolem kempu. Celkem ujeto 75 km 4h25min.

Neděle 5.7.2009

Ráno jsme vyjeli už po 9.00, kousek proti proudu na most a pak už po proudu směr Tulln. Už po asi 8 km nás dostihl lehký deštík - sjeli jsme do vesnice do hospůdky a tam jej přečkali. Aspoň jsme opět opravili Tomovo kolo... Kus dál super kolo bufet - včetně stolního fotbálku... Pořád kolem vody jsme dojeli až k Donaurestaurant - tam odbočka do vnitrozemí do Dinoparku. Celkem starý, ale děti byly nadšeny - hlavně formulkami a trampolínami - ale i dinosauři se líbili... Vstupné 7.50 dospělý, 3.5 dítě. Dali jsme obídek a vrátili se k řece. To už slunce zmizelo a naopak se hnal velký černý mrak. S trochou štěstí jsme stihli dojet k mostu - pod něj jsme zalezli a schovali se před krátkým přílivovým deštěm. Pak opět sluníčko - přejeli jsme po propusti s vodní elektrárnou na severní břeh a vraceli se proti proudu zpět. Holky asi 5 km samy, i zde super cyklo bufet - pivko, děti hrály fotbal a basket, nakonec jsme tam poseděli trochu déle - začalo opět poprchávat. Vyrazili jsme dále, déšť se bohužel opět vrátil, chvilku jsme byli opět jako krysy pod mostem , ale nakonec jsme se rozhodli pokračovat i v mírném deštíku dále... Dojeli jsme do Krems - super dvoj duha... Jelikož už den předtím došla bečka - ještě jsme hopli na pumpu pro lahváče a opět poseděli... Holky opět ještě jezdily kolečka kolem kempu. Celkem ujeto 63 km, 3h40min. Kemp stál 57 euro na rodinu/ 3 noci.

Pondělí 6.7.2009

Po dlouhém balení stanu jsme nakonec před 10 vyrazili z kempu směr západ. Několikrát déšť, slunce, déšť atd... Zastávka v lázních Bad Reichenhall (strašný déšť) a Chimsee (modrá obloha), největší zpestření obstaraly na pumpě zapomenuté klíče od auta, domu, práce... .-( Naštěstí opět nalezeny... Posledních 30 km jsme jeli přes hodinu - kolem Fridrichshafen veliká zácpa, nakonec jsme byli u Honzova hotelu v Hangau 18.15. Holky jsme nechali s dědou a my se vypravili pěšky a následně autem hledat ubytování - celkem problém - levné = plné a volné = ceny nevhodné... Už to začalo vypadat na kemp, ale nakonec jsme 3 km od Hangau našli omšelý domeček s litevskou majitelkou za 46 e/noc - dvoupokojový byt se vším komfortem. Holky dostaly láhev jablečného moštu domácí produkce, Niki po něm tančila jako opilá... :-) My jsme ztěží stihli vypít půl láhve vína a všichni jsme u TV odpadli... O půlnoci Niki vstala, vypla světlo i televizi a později jsme se i my odebrali do ložnice...

Úterý 7.7.2009

Ráno sraz 8.30 s Honzou na první pumpě, akorát Němci mají pumpy jen na jedné straně silnice, na té naší bylo houby.... Takže jsme dojeli až do rakouského pohraničního města Meiningen. Tam na švýcarskem břehu Rýna, ale ještě před celnicí super parking přímo na cyklostezce. Než jsme sundali kola a nachystali se, dojel i lehce bloudící Honza... :-) Společně jsme vyrazili proti proudu řeky po švýcarské straně. Rýn je v těchto místech ideální vodácká řeka. Holky jely asi 4 km samy, pak začalo poprchávat a tak jsme sjeli do supermarketu COOPu a pivo a vinný košt. Po dešti jsme pokračovali dále, s výhledem na Alpy a blížící se Lichtenštejnské knížectví. Po 30 km jsme přejeli krytý kapličkový most a ocitli se v Lichtenštejnsku. Vjeli jsme do centra Vaduzu, prošli se centrem (kolo zakázáno), sedli na náměstí na kafe (já capucino s amaretem - super), Moňa vyběhla na hrad a v mírném dešti jsme se vydali hledat do Schaanu hospůdku na oběd. Déšť zesílil a buhužel jsme přetáhli obědovou dobu a hospody už nevařily.... Tak holky zůstaly pod střechou na lavičce a my s Honzou jeli na nákup do supermarketu... Posvačili jsme na ulici jako správní Češi... :-) Poté jsme se už zase bez deště vrátili k Rýnu a po Lichtenštejnské straně fičeli dolů po proudu. Holky jely část samy - Niki 5 km, Terri dokonce 15 km.... Celkem trasa měřila 55 km. Naprosto perfektní cyklostezka - ideální i pro in-liny... Akorát naprostý nedostatek občerstvovacích stanic (ani jedna).

Po cestě domů ještě tankování a obchod (nákup vína na večer), pak večeře - každý 4 porce polévky a pak pytel těstovin... :-) Po krátkém lijáku dorazili ve 20.00 Nováci na kolech a vypili jsme 5 lahvinek z Krems, Burgenlandu a Alsaska. Večer poskvrnil akorát nález vyrážky u Terri... :-( :-(

Středa 8.7.2009

Plánovaný cyklovýlet jsme zrušili, sbalili se, pokecali s paní domácí po russkomu (za vynikající ruštinu jsem dostal na cestu ještě flašku moštu... :-)). První zastávka - Meersburg - nejprve ochutnávka vína, pak nákup v Lidlu a následně procházka po moc hezkém městečku s historickým jádrem, hradem a vyhlídkovou terasou nad jezerem. Zamávali jsme dědovi na trajektu a vyrazili za opicema... Vstup 7.5 dospělý, děti do 6 let zdarma. Uvnitř oploceného areálu celkem 200 opic, z toho 16 mláďátek, 100 hus, 100 čápů, 10 daňků, potápky, kachny i ryby... Prohlídkový okruh asi kilometr dlouhý, na začátku si každý nabere do rukou popcorn a pak krmí volně pobíhající a žebrající opičky... Pro všechny tři holky byl tento park největším zážitkem celé dovolené... :-)

Následovalo jen 960 km cesty domů, jedna mezistanice - odbočili jsme asi 10 km z dálnice a navštívili biatlonovou Mekku Ruhpolding - super místo, krásné tratě, spousta běžkařů.... A pak už jen cesta domů...

Celkem ujeto 2.211 km autem a 193 km na kolech.